El Premio Nadal i el Premi Josep Pla 2021 a les Viles
Enhorabona a Najat El Hachmi pel Premio Nadal amb El lunes que nos querrán i a Maria Barbal pel Premi Josep Pla amb Tàndem.
La Maria ja ens va fer confiança des de l’inici del nostre camí a Bellprat, primera vila de la Xarxa, al 2009 on va presentar Emma, la seva novel·la sobre la recerca del desig de viure i ser estimada.
Ens va acompanyar quan el 2016 vam créixer incorporant Cervera a la Xarxa de Viles del Llibre. Vam tenir la sort de gaudir-ne conversant sobre la literatura de les terres de ponent juntament amb Rosa Fabregat i Lluís Pagès.
No va dubtar un segon a acceptar la invitació per presentar la seva novel·la A l’amic escocès a la seva terra i vam tenir l’honor de comptar amb la seva col·laboració a la Vila del Llibre de La Pobla de Segur el 2019.
Les Viles també han gaudit de la companyia de la Najat a molts festivals. Des de Bellprat, primera vila de la Xarxa, el 2016 on ens vam conèixer i vam tenir el goig de presentar La filla estrangera, passant per les edicions del 2018 de La Pobla de Segur i Montblanc on arran de la seva nova novel·la Mare de llet i mel vam aprendre com es viu el xoc de cultures a la vida i a la literatura, tot conversant amb els joves sobre la integració.
Fins a l’última edició de Vila del Llibre de L’Escala 2020 on a partir del seu llibre Sempre han parlat per nosaltres vam poder gaudir juntament amb M. Àngels Cabré d’una magnífica xerrada sobre la identitat imposada per la família, per la religió, per la societat… i les claus per subvertir un concepte assumit socialment des de fa segles.
Molt contents pel merescut reconeixement de totes dues i amb ganes de retrobar-nos aquest 2021.